Sasanka 660 SUPERNOWA

Sasanka 600 Tonga

JACHT SASANKA 660 SUPERNOVA

Sasanka 660 SN to jacht, który jest prekursorem zupełnie nowych trendów w rodzimej produkcji jachtów żaglowych. Konstrukcja została opracowana w pracowni znanego konstruktora jachtowego – Andrzeja Skrzata, pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Był to trudny okres dla polskiego żeglarstwa. Kluby żeglarskie w tym okresie dogorywały, na wodzie najliczniejsze były jednostki typu; Tango 730, Venus, Mak 707,El Bimbo i powstała potrzeba wykreowania niewielkiego, taniego, ale nowoczesnego jachtu.

Sasanka 660 SN jest znanym i lubianym jachtem, który zapoczątkował erę nowoczesnych jachtów kabinowych. Przy opracowywaniu konstrukcji jachtu Sasanka 660, brano pod uwagę właściwości nautyczne oraz wygodę użytkowników. O popularności jaką cieszy się Sasanka 660, niech świadczy fakt, że konstrukcja ta jest dostępna w wielu firmach czarterowych i szkółkach żeglarskich. O doskonałych właściwościach tego jachtu, świadczy fakt, że na jego pokładach zdobywała szlify żeglarskie większość polskich żeglarzy w okresie po transformacji. Skorupy tej łodzi produkowane są do dnia dzisiejszego w stoczni Sasanka jacht „Sułkowski” w Radomiu oraz w Stoczni Jachtowej z Głowna. Przez wiele lat swojej obecności na rynku Sasanka 660 podlegała różnorakim zmianom i modyfikacjom, aby w rezultacie stać się bardzo wygodnym i nowoczesnym jachcikiem, stworzonym dla żeglarzy rozpoczynających swą przygodę z wiatrem i wodą. Kadłub jachtu stanowi konstrukcję monolityczną w całości wykonaną z laminatów poliestrowo-szklanych. W jednostkach z produkcji od roku 2005 i późniejszych, zastosowano modułowe wkładki wnętrza w celu obniżenia wagi gotowego kadłuba i poprawienia właściwości estetycznych i nautycznych tych jachtów. Jak przystało na jacht śródlądowy, Sasanka 660 ma otwartą rufę. Pokład jachtu Sasanka 660 zabezpieczony jest sztormrelingiem, słupki relingowe, kosze-dziobowy i rufowe -wykonane są ze stali nierdzewnej polerowanej. Wszystkie fały masztowe jachtu Sasanka 660 wyprowadzone są do kokpitu. Elementem konstrukcyjnym pokładowym, jest klasyczna bramka ze zbloczem do kładzenia i stawiania masztu. W celu usprawnienia operacji kładzenia i stawiania masztu zastosowano w takielunku jachtu Sasanka 660 wanty stabilizacyjne, oraz podporę tylną podmasztową. Stawianie masztu jest możliwe do wykonania poprzez jedną osobę. Sasanka 660 to najmniejszy jacht naszej floty czarterowej. Nie oznacza to bynajmniej by był to jacht najgorszy. Prezentowana tu jednostka Sasanka 660 SN s/y „TONGA” posiada wyposażenie poprawiające jakość żeglowania, obsługi oraz bezpieczeństwa. Niewielkie zanurzenie sprawia, że jacht ten jest idealny, nie tylko na mazurskie szlaki główne. Na pokładzie jachtu Sasanka 660 można eksplorować większość szlaków bocznych Krainy Wielkich Jezior. Nie jest to możliwe do realizacji na większych jachtach, które mają zanurzenie minimalne oscylujące w okolicach 0,5 metra. Oczywiście przed zapuszczeniem się na płytkie wody, trzeba zasięgnąć informacji na temat aktualnego stanu wody w tym rejonie. Informacje te oraz dane na temat stanu poziomu wody, dostępne są zazwyczaj w bosmanatach i kapitanatach portowych. Informacji możemy też zasięgnąć w policji wodnej lub u Inspektora. Kończąc ten temat, należy dodać,że informacje o stanie głębokości zawarte są też na nowszych mapach żeglarskich. Kabina naszego jachtu Sasanka 660 s/y „Tonga” zabudowana jest w układzie otwartym-jest to za mała jednostka, by zmniejszać ją jeszcze optycznie, poprzez zastosowanie pełnych grodzi i zamykanych przedziałów. Na dziobie tradycyjnie usytuowane są dwie koje, na śródokręciu również dwie, a na rufie,pod poziomem kokpitu – poprzeczna dwuosobowa koja. Aby koje śródokręcia uczynić wygodniejszym i- zastosowano „dokładki” po obu stronach skrzynki mieczowej. W tym przypadku nie chodziło nam o to, by z koi jednoosobowej uczynić dwuosobową, lecz o to, by koja ta była wygodniejsza dla pojedynczego załoganta. Długość koi jaką oferuje nasza Sasanka 660 jest zadowalająca i oscyluje pomiędzy wymiarami 1,80 – 1,90m. Wysokość w kabinie wynosi 1,65m. Dane z dowodu rejestracyjnego, określają rok 2010, jako rok produkcji tego jachtu. Fok na sztywnym sztagu, pełnolistwowy grot na pełzaczach, klarowany do lazy jacka sprawiają, że Sasanka 660 „Tonga” zalicza się do grupy najmniejszych, nowoczesnych jachtów żaglowych.

Wyposażenie jachtu

Wyposażenie – Sasanka 660 s/y „TONGA”

*sztormreling pokładowy wykonany ze stali nierdzewnej polerowanej

*Kosz dziobowy z półką i wieszakiem kotwicy

*Kosze rufowe

*Podpora podmasztowa

*Profil masztowy 115, aluminiowy,anodowany z jedną parą salingów

*Bom – profil aluminiowy, anodowany

*Bramka ze zbloczem do składania i stawiania masztu

*sztywny sztag

*Lazy jack

*Instalacja elektryczna 12 V

*Rozdzielnia elektryczna 12 V

*Gniazdo 12 V na rozdzielni

*Instalacja wodna 12 V

*Instalacja gazowa

*Kuchenka gazowa dwupalnikowa nierdzewna

*Zlewozmywak

*WC chemiczny w kabinie sanitarnej

*Umywalka w kabinie sanitarnej

*Oświetlenie 4 punkty świetlne

*Akumulator

*Radio stereo+CD

*Kabestany fałowe i szotowe

*Stopery fałowe

*Kieszenie fałowe

*Korba kabestanu (Handszpak)

*Butla gazowa 2 kg

*Pagaje szt. 2

*Bosak szt. 2

*Saperka szt. 1

*Odbijacze szt. 4

*Kotwice uzbrojone szt. 2

*Cumy szt. 2

*Obciągacz bomu

*Kamizelki ratunkowe atestowane szt. 6

*Koło ratunkowe atestowane

*Tank do paliwa 12 litrowy szt. 1

*Linia paliwowa z pompką

*Silnik przyczepny

*Pantograf silnika

*Zabezpieczenie antykradzieżowe silnika

*Gaśnica przeciwpożarowa

*Wiadro z linką

*Materace komplet

*Pełne wyposażenie kambuza na 6 osób

*Drabinka rufowa, kąpielowa

*Prostownik do ładowania akumulatora

*kabel przyłączeniowy 230V 25 metrów

Dane techniczne

Dane techniczne: s/y „TONGA”

  • Długość 6,60 m
  • szerokość 2,50 m
  • zanurzenie 0,33/1,20
  • wysokość w kabinie 1,60m
  • Balast 250 kg
  • miecz 70 kg
  • maszt wysokość 8,5 m
  • Grot 11 m2
  • Fok 9,5 m2
  • masa całkowita 1450 kg
  • kategoria projektowa C
  • Konstruktor A.Skrzat
  • silnik pomocniczy Mercury 4 kM Sail Power

Sprawdź inne nasze jachty

Wielkie jeziora mazurskie

Zastanawiasz się, który jacht wybrać na swój czarter po Mazurach?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 601 794 890

Aby zarezerwować jacht: wypełnij Formularz rezerwacji na stronie głównej.

Piękna Góra, koło Giżycka

Port Gospodarstwa Rybackiego, miejsce stacjonowania jednostek

Translate »
error: