Janmor 28

Idealny na czarter.

Janmor 28 Jumamaja

Jacht Janmor 28 – opis konstrukcji

Janmor 28, to nowoczesny jacht żaglowy, przeznaczony do żeglugi po wodach śródlądowych i morskich wodach przybrzeżnych lub osłoniętych. Projekt powstał w pracowni stoczni firmy Janmor z Głowna. Janmor 28 jest jachtem dzielnym i statecznym, co gwarantuje wysoki stopień bezpieczeństwa żeglugi. Prezentowany egzemplarz jachtu Janmor 28 posiada ster „suchy” umocowany na pawęży. Fakt ten, w połączeniu ze sposobem zamocowania silnika pomocniczego, znakomicie ułatwia cumowanie w mazurskich marinach oraz na bindugach. Silnik zaburtowy na tym jachcie zamontowany jest na solidnym pantografie, posiadającym siłowniki gazowe. Jest to silnik produkcji japońskiej, marki Yamaha, o mocy 8 kM, posiadający rozrusznik elektryczny oraz alternator. Motor ten posiada swój odrębny akumulator startowy. Kadłub jednostki Janmor 28, to monolityczna konstrukcja z laminatu poliestrowo-szklanego. Pokład stanowi laminowaną konstrukcję przekładkową, na bazie pianki Airex lub Herex. Wnętrze jachtu Janmor 28 zabudowano z zastosowaniem laminatowych modułów koi, podsufitki, kambuza oraz pomieszczenia sanitarnego. Rozplanowanie wnętrza jest typowe dla tej wielkości jachtów: przestronna messa, w niej duży, składany stół z wygodnymi miejscami do siedzenia, które zamiennie stają się kojami, kambuz z kuchenką gazową i zlewozmywakiem, kabina sanitarna z WC chemicznym i umywalką oraz koje dwuosobowe w części dziobowej i pod kokpitem. Jacht Janmor 28 posiada na swym pokładzie nowoczesny osprzęt ułatwiający żeglugę, usprawniający prace pokładowe i zwiększający bezpieczeństwo i wygodę załogi.

Jako przykład możemy podać takie elementy jak: sztywny sztag, profesjonalny system obsługi masztu, kabestan elektryczny, szprycbudę, trapik rufowy, składane ławeczki dla sternika, zamontowane na koszach rufowych. Zainstalowanie tych ławeczek wspaniale poprawiło widoczność jaką ma sternik jachtu, szczególnie w bajdewindzie. Aby poprawić wygodę użytkowników zamontowano na koszu dziobowym teleskopową drabinkę. Na rufie przykręcona jest składana drabinka kąpielowa. W achterpiku jachtu zamontowana jest lodówka gazowa. Jacht posiada wszystkie instalacje przewidziane jako wyposażenie jachtów tej wielkości. Są to instalacje: gazowa, do lodówki i kuchenki jachtowej, instalacja elektryczna 12 V, z tablicą rozdzielczą z zabezpieczeniami i gniazdem 12 V oraz instalacja przyłączeniowa 230V z ładowarką akumulatorów i gniazdkiem 230V we wnętrzu. Jacht posiada też zbiornik wody pitnej oraz instalację wody doprowadzoną zarówno do kambuza jak i do przedziału sanitarnego. Pobór wody odbywa się za pomocą pompy elektrycznej. Aby uprzyjemnić załodze bytowanie na jachcie – zamontowano w messie monitor TV LCD +USB oraz radio stereo CD.

Jacht Janmor 28 s/y „Jumamaja” posiada obszerny, wygodny kokpit, mieszczący swobodnie załogę złożoną nawet z 8 osób. Osiem osób znajdzie wygodny nocleg pod pokładem. Kokpit jachtu posiada stałe gniazdo umożliwiające montaż stolika kokpitowego. Jacht Janmor 28 posiada takielunek masztowy, ułamkowy 7/8. Zarówno maszt jachtu, jak i bom wykonane są z profilu aluminiowego anodowanego. Ożaglowanie jachtu składa się z grota na pełzaczach, z dwiema refbantami, klarowanego do lazy jacka oraz z foka z osłoną UV, zwijanego na sztywnym sztagu. Umożliwia to redukcję powierzchni ożaglowania oraz pozbycie się żagli, w każdych warunkach wiatrowych. We wnętrzu jacht posiada wiele praktycznych szafek, półek i bakist, zdolnych pomieścić nie tylko rzeczy osobiste załogi, ale też pełne wyposażenie kambuza, prowiant oraz wszelkie przedmioty niezbędne podczas rejsu. Elementami odpowiedzialnymi za prawidłowe wietrzenie jednostki są: dwa otwierane luki pokładowe, system kratek wentylacyjnych w sztorcklapie, bakistach oraz we wnętrzu kabiny.

Jak świadczą wszelkie dostępne w sieci dane; jachty typu Janmor 28, to jednostki świetnie nadające się zarówno dla prywatnego armatora, jak i do czarteru. Łączą wszystkie cechy, jakie powinna posiadać nowoczesna jednostka żaglowa, oferowana na czarter. Jachty te są bezpieczne i przyjazne dla załogi, a jednocześnie oferują komfort i wygodę podczas rejsu.

 

Wyposażenie jachtu

Wyposażenie – jacht Janmor 28 s/y „Jumamaja”

 

  • Profesjonalny podwójny sztormreling, słupki i kosze wykonane ze stali nierdzewnej polerowanej
  • Kosz dziobowy z wieszakiem kotwicy głównej
  • Półka dziobowa tzw.”kaczy dziób” ułatwiająca wejście na jacht
  • Drabinka dziobowa teleskopowa- ułatwiająca komunikację przy cumowaniu dziobem do niskiego pomostu
  • Kosze rufowe ze składanymi ławeczkami dla sternika- niezbędne szczególnie, kiedy łódź płynie bajdewindem
  • Bramka do stawiania i składania masztu
  • Zblocze do stawiania masztu – umożliwiające płynne kładzenie i stawianie masztu
  • System want stabilizacyjnych- powodujący, że maszt podczas kładzenia i stawiania nie „chodzi” na boki wyłamując swoją podstawę na nadbudówce
  • Podpora tylna do masztu w pozycji położonej – regulowana
  • Profil masztowy, aluminiowy, anodowany, 115 z jedną parą salingów regulowanych
  • Profil bomowy, aluminiowy,anodowany
  • KABESTAN ELEKTRYCZNY do stawiania masztu i podnoszenia miecza
  • Kabestany fałowy i szotowe szt. 3
  • korba kabestanu (handszpak)
  • Sztywny sztag umożliwiający zwinięcie go lub zrefowanie w każdych warunkach wiatrowych
  • stalówki olinowania stałego nierdzewne
  • ściągacze olinowania nierdzewne M-10 szt 6
  • roller do zwijania foka
  • Lazy jack 2 częściowy (umożliwiający szybki klar grota)
  • Grot na pełzaczach, 2 refbanty, refsejzingi- umożliwiające zarefowanie żagla
  • Talia grota – bloki łożyskowane
  • okna z plexi dymnej szt. 2
  • odbojnica burtowa zabezpieczająca krawędzie burt przed uszkodzeniem
  • pasy balastowe w kokpicie
  • wieszaki na napoje w kokpicie
  • wieszaki na ubrania, ręczniki
  • Fok z osłoną UV
  • Szprycbuda osłaniająca sektor zejściówki
  • Luki pokładowe otwierane szt. 2
  • Cumy szt. 2
  • Sztorcklapa podwójna, dzielona
  • ster „suchy” podnoszona płetwa
  • fał i kontrafał płetwy sterowej
  • rumpel steru
  • przedłużka rumpla steru o długości regulowanej
  • miecz uchylny, obrotowy
  • Instalacja wody pitnej zasilająca kambuz i przedział sanitarny
  • Zbiornik wody pitnej 40 litrów
  • Instalacja elektryczna 12 V
  • Oświetlenie elektryczne wnętrza 5 punktów świetlnych, lampy leadowe
  • Tablica elektryczna z włącznikami obwodów i zabezpieczeniami 12 V
  • Gniazdo 12V w messie
  • Instalacja elektryczna 230V
  • Gniazda 230V w messie
  • Bezpieczny olejowy ogrzewacz wnętrza 230V
  • Gniazdo rufowe przyłączeniowe 230V
  • Kabel przyłączeniowy 230V 25 metrów
  • Akumulator 12V 94 Ah zasilający hotel
  • Akumulator 12V 72 Ah zasilający Kabestan elektryczny
  • Akumulator 12V 45 Ah do odpalania silnika pomocniczego
  • Prostownik 230V/12V szt. 2
  • Lodówka gazowa zasilana gazem z odrębnej butli gazowej
  • 2 butle gazowe 2,3 kg.
  • Instalacja gazowa do lodówki i kuchenki – z reduktorem
  • Kuchenka gazowa dwupalnikowa nierdzewna
  • Zlewozmywak zasilany bieżącą wodą
  • WC chemiczny
  • kamizelki ratunkowe, atestowane szt. 8
  • koło ratunkowe atestowane szt.1
  • umywalka w kabinie sanitarnej
  • Moskitiera na zejściówkę
  • Lustro
  • Monitor TV,LCD z+USB
  • Radio stereo+ USB + 2 głośniki
  • kotwice uzbrojone szt. 2
  • hak cumowniczy z linką
  • Wszystkie fały wyprowadzone do kokpitu
  • potrójne bloki zwrotne pokładowe szt. 2
  • stopery fałowe szt. 6
  • kieszenie fałowe szt. 2
  • stolik kokpitowy demontowalny
  • tent kokpitowy
  • składany ruchomy trap rufowy (pozwalający na zejście z jachtu „suchą nogą”)
  • pantograf silnikowy wzmocniony z siłownikami gazowymi
  • zabezpieczenie silnika antykradzieżowe sztaba+ kłódka
  • obciągacz bomu
  • pełne wyposażenie kambuza na 8 osób (garnki, patelnia, czajnik, talerze płaskie, miseczki do zupy, kubki, sztućce, deska do krojenia, cedzak, chochla itp.
  • Gaśnica przeciwpożarowa atestowana szt. 1
  • Odbijacze burtowe szt. 4
  • Wiosło typu „pych”
  • pagaje szt. 2
  • Bosak szt. 1
  • Flagsztok z banderką
  • materace tapicerowane kpl.
  • Wiadro z linką
  • Saperka
  • Silnik Yamaha 8 kM, czterosuw, start elektryczny, ładowanie akumulatora
  • Zabezpieczenie śruby napędowej silnika – obejma ze stali nierdzewnej
  • Ubezpieczenie: OC, jacht casco, NW

 

Dane techniczne

Dane techniczne – jacht Janmor 28

Dane techniczne – jacht Janmor 28 s/y „Jumamaja”

  • Długość kadłuba 8,50 m
  • Długość całkowita 8,90 m
  • szerokość max 2,86 m
  • wysokość masztu 10 m
  • wysokość w kabinie 1,80 m
  • Ożaglowanie 36 m2
  • Ilość koi 8
  • Zanurzenie min. 0,40 m
  • Zanurzenie max 1,70 m
  • Masa własna 3000kg
  • typ miecza obrotowy, uchylny
  • Masa miecza 120 kg
  • Zbiornik wody 40 litrów
  • Zbiornik paliwa 12 litrów
  • Moc silnika 8 kM
  • Załoga 8 żeglarzy

 

Cennik czarteru

do 30.04 160 zł za dobę

od 30.04 do 03.05 300 zł za dobę

od 03.05 do 10.06 160 zł za dobę

od 10.06 do 14.06 350 zł za dobę

od 14.06 do 27.06 270 zł za dobę

od 27.06 do 11.07 300 zł za dobę

od 11.07 do 15.08 350 zł za dobę

od 15.08 do 22.08 300 zł za dobę

od 22.08 do 29.08 250 zł za dobę

po 29.08 zł 180 za dobę

Aby zarezerwować jacht: wypełnij Formularz rezerwacji na stronie głównej.

Piękna Góra, koło Giżycka

Port Gospodarstwa Rybackiego, miejsce stacjonowania jednostek

Translate »