Janmor 28

Idealny na czarter.

Janmor 28 Jumamaja

Jacht Janmor 28 – opis konstrukcji

Janmor 28, to nowoczesny jacht żaglowy, przeznaczony do żeglugi po wodach śródlądowych i morskich wodach przybrzeżnych lub osłoniętych. Projekt powstał w pracowni stoczni firmy Janmor z Głowna. Janmor 28 jest jachtem dzielnym i statecznym, co gwarantuje wysoki stopień bezpieczeństwa żeglugi. Prezentowany egzemplarz jachtu Janmor 28 posiada ster „suchy” umocowany na pawęży. Fakt ten, w połączeniu ze sposobem zamocowania silnika pomocniczego, znakomicie ułatwia cumowanie w mazurskich marinach oraz na bindugach. Silnik zaburtowy na tym jachcie zamontowany jest na solidnym pantografie, posiadającym siłowniki gazowe. Jest to silnik produkcji japońskiej, marki Yamaha, o mocy 8 kM, posiadający rozrusznik elektryczny oraz alternator. Motor ten posiada swój odrębny akumulator startowy. Kadłub jednostki Janmor 28, to monolityczna konstrukcja z laminatu poliestrowo-szklanego. Pokład stanowi laminowaną konstrukcję przekładkową, na bazie pianki Airex lub Herex. Wnętrze jachtu Janmor 28 zabudowano z zastosowaniem laminatowych modułów koi, podsufitki, kambuza oraz pomieszczenia sanitarnego. Rozplanowanie wnętrza jest typowe dla tej wielkości jachtów: przestronna messa, w niej duży, składany stół z wygodnymi miejscami do siedzenia, które zamiennie stają się kojami, kambuz z kuchenką gazową i zlewozmywakiem, kabina sanitarna z WC chemicznym i umywalką oraz koje dwuosobowe w części dziobowej i pod kokpitem. Jacht Janmor 28 posiada na swym pokładzie nowoczesny osprzęt ułatwiający żeglugę, usprawniający prace pokładowe i zwiększający bezpieczeństwo i wygodę załogi.

Jako przykład możemy podać takie elementy jak: sztywny sztag, profesjonalny system obsługi masztu, kabestan elektryczny, szprycbudę, trapik rufowy, składane ławeczki dla sternika, zamontowane na koszach rufowych. Zainstalowanie tych ławeczek wspaniale poprawiło widoczność jaką ma sternik jachtu, szczególnie w bajdewindzie. Aby poprawić wygodę użytkowników zamontowano na koszu dziobowym teleskopową drabinkę. Na rufie przykręcona jest składana drabinka kąpielowa. W achterpiku jachtu zamontowana jest lodówka gazowa. Jacht posiada wszystkie instalacje przewidziane jako wyposażenie jachtów tej wielkości. Są to instalacje: gazowa, do lodówki i kuchenki jachtowej, instalacja elektryczna 12 V, z tablicą rozdzielczą z zabezpieczeniami i gniazdem 12 V oraz instalacja przyłączeniowa 230V z ładowarką akumulatorów i gniazdkiem 230V we wnętrzu. Jacht posiada też zbiornik wody pitnej oraz instalację wody doprowadzoną zarówno do kambuza jak i do przedziału sanitarnego. Pobór wody odbywa się za pomocą pompy elektrycznej. Aby uprzyjemnić załodze bytowanie na jachcie – zamontowano w messie monitor TV LCD +USB oraz radio stereo CD.

Jacht Janmor 28 s/y „Jumamaja” posiada obszerny, wygodny kokpit, mieszczący swobodnie załogę złożoną nawet z 8 osób. Osiem osób znajdzie wygodny nocleg pod pokładem. Kokpit jachtu posiada stałe gniazdo umożliwiające montaż stolika kokpitowego. Jacht Janmor 28 posiada takielunek masztowy, ułamkowy 7/8. Zarówno maszt jachtu, jak i bom wykonane są z profilu aluminiowego anodowanego. Ożaglowanie jachtu składa się z grota na pełzaczach, z dwiema refbantami, klarowanego do lazy jacka oraz z foka z osłoną UV, zwijanego na sztywnym sztagu. Umożliwia to redukcję powierzchni ożaglowania oraz pozbycie się żagli, w każdych warunkach wiatrowych. We wnętrzu jacht posiada wiele praktycznych szafek, półek i bakist, zdolnych pomieścić nie tylko rzeczy osobiste załogi, ale też pełne wyposażenie kambuza, prowiant oraz wszelkie przedmioty niezbędne podczas rejsu. Elementami odpowiedzialnymi za prawidłowe wietrzenie jednostki są: dwa otwierane luki pokładowe, system kratek wentylacyjnych w sztorcklapie, bakistach oraz we wnętrzu kabiny.

Jak świadczą wszelkie dostępne w sieci dane; jachty typu Janmor 28, to jednostki świetnie nadające się zarówno dla prywatnego armatora, jak i do czarteru. Łączą wszystkie cechy, jakie powinna posiadać nowoczesna jednostka żaglowa, oferowana na czarter. Jachty te są bezpieczne i przyjazne dla załogi, a jednocześnie oferują komfort i wygodę podczas rejsu.

 

Wyposażenie jachtu

Wyposażenie – jacht Janmor 28 s/y „Jumamaja”

 

  • Profesjonalny podwójny sztormreling, słupki i kosze wykonane ze stali nierdzewnej polerowanej
  • Kosz dziobowy z wieszakiem kotwicy głównej
  • Półka dziobowa tzw.”kaczy dziób” ułatwiająca wejście na jacht
  • Drabinka dziobowa teleskopowa- ułatwiająca komunikację przy cumowaniu dziobem do niskiego pomostu
  • Kosze rufowe ze składanymi ławeczkami dla sternika- niezbędne szczególnie, kiedy łódź płynie bajdewindem
  • Bramka do stawiania i składania masztu
  • Zblocze do stawiania masztu – umożliwiające płynne kładzenie i stawianie masztu
  • System want stabilizacyjnych- powodujący, że maszt podczas kładzenia i stawiania nie „chodzi” na boki wyłamując swoją podstawę na nadbudówce
  • Podpora tylna do masztu w pozycji położonej – regulowana
  • Profil masztowy, aluminiowy, anodowany, 115 z jedną parą salingów regulowanych
  • Profil bomowy, aluminiowy,anodowany
  • KABESTAN ELEKTRYCZNY do stawiania masztu i podnoszenia miecza
  • Kabestany fałowy i szotowe szt. 3
  • korba kabestanu (handszpak)
  • Sztywny sztag umożliwiający zwinięcie go lub zrefowanie w każdych warunkach wiatrowych
  • stalówki olinowania stałego nierdzewne
  • ściągacze olinowania nierdzewne M-10 szt 6
  • roller do zwijania foka
  • Lazy jack 2 częściowy (umożliwiający szybki klar grota)
  • Grot na pełzaczach, 2 refbanty, refsejzingi- umożliwiające zarefowanie żagla
  • Talia grota – bloki łożyskowane
  • okna z plexi dymnej szt. 2
  • odbojnica burtowa zabezpieczająca krawędzie burt przed uszkodzeniem
  • pasy balastowe w kokpicie
  • wieszaki na napoje w kokpicie
  • wieszaki na ubrania, ręczniki
  • Fok z osłoną UV
  • Szprycbuda osłaniająca sektor zejściówki
  • Luki pokładowe otwierane szt. 2
  • Cumy szt. 2
  • Sztorcklapa podwójna, dzielona
  • ster „suchy” podnoszona płetwa
  • fał i kontrafał płetwy sterowej
  • rumpel steru
  • przedłużka rumpla steru o długości regulowanej
  • miecz uchylny, obrotowy
  • Instalacja wody pitnej zasilająca kambuz i przedział sanitarny
  • Zbiornik wody pitnej 40 litrów
  • Instalacja elektryczna 12 V
  • Oświetlenie elektryczne wnętrza 5 punktów świetlnych, lampy leadowe
  • Tablica elektryczna z włącznikami obwodów i zabezpieczeniami 12 V
  • Gniazdo 12V w messie
  • Instalacja elektryczna 230V
  • Gniazda 230V w messie
  • Bezpieczny olejowy ogrzewacz wnętrza 230V
  • Gniazdo rufowe przyłączeniowe 230V
  • Kabel przyłączeniowy 230V 25 metrów
  • Akumulator 12V 94 Ah zasilający hotel
  • Akumulator 12V 72 Ah zasilający Kabestan elektryczny
  • Akumulator 12V 45 Ah do odpalania silnika pomocniczego
  • Prostownik 230V/12V szt. 2
  • Lodówka gazowa zasilana gazem z odrębnej butli gazowej
  • 2 butle gazowe 2,3 kg.
  • Instalacja gazowa do lodówki i kuchenki – z reduktorem
  • Kuchenka gazowa dwupalnikowa nierdzewna
  • Zlewozmywak zasilany bieżącą wodą
  • WC chemiczny
  • kamizelki ratunkowe, atestowane szt. 8
  • koło ratunkowe atestowane szt.1
  • umywalka w kabinie sanitarnej
  • Moskitiera na zejściówkę
  • Lustro
  • Monitor TV,LCD z+USB
  • Radio stereo+ USB + 2 głośniki
  • kotwice uzbrojone szt. 2
  • hak cumowniczy z linką
  • Wszystkie fały wyprowadzone do kokpitu
  • potrójne bloki zwrotne pokładowe szt. 2
  • stopery fałowe szt. 6
  • kieszenie fałowe szt. 2
  • stolik kokpitowy demontowalny
  • tent kokpitowy
  • składany ruchomy trap rufowy (pozwalający na zejście z jachtu „suchą nogą”)
  • pantograf silnikowy wzmocniony z siłownikami gazowymi
  • zabezpieczenie silnika antykradzieżowe sztaba+ kłódka
  • obciągacz bomu
  • pełne wyposażenie kambuza na 8 osób (garnki, patelnia, czajnik, talerze płaskie, miseczki do zupy, kubki, sztućce, deska do krojenia, cedzak, chochla itp.
  • Gaśnica przeciwpożarowa atestowana szt. 1
  • Odbijacze burtowe szt. 4
  • Wiosło typu „pych”
  • pagaje szt. 2
  • Bosak szt. 1
  • Flagsztok z banderką
  • materace tapicerowane kpl.
  • Wiadro z linką
  • Saperka
  • Silnik Yamaha 8 kM, czterosuw, start elektryczny, ładowanie akumulatora
  • Zabezpieczenie śruby napędowej silnika – obejma ze stali nierdzewnej
  • Ubezpieczenie: OC, jacht casco, NW

 

Dane techniczne

Dane techniczne – jacht Janmor 28

Dane techniczne – jacht Janmor 28 s/y „Jumamaja”

  • Długość kadłuba 8,50 m
  • Długość całkowita 8,90 m
  • szerokość max 2,86 m
  • wysokość masztu 10 m
  • wysokość w kabinie 1,80 m
  • Ożaglowanie 36 m2
  • Ilość koi 8
  • Zanurzenie min. 0,40 m
  • Zanurzenie max 1,70 m
  • Masa własna 3000kg
  • typ miecza obrotowy, uchylny
  • Masa miecza 120 kg
  • Zbiornik wody 40 litrów
  • Zbiornik paliwa 12 litrów
  • Moc silnika 8 kM
  • Załoga 8 żeglarzy

 

Sprawdź inne nasze jachty

Wielkie jeziora mazurskie

Zastanawiasz się, który jacht wybrać na swój czarter po Mazurach?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 601 794 890

Aby zarezerwować jacht: wypełnij Formularz rezerwacji na stronie głównej.

Piękna Góra, koło Giżycka

Port Gospodarstwa Rybackiego, miejsce stacjonowania jednostek

Translate »
error: